W nauczaniu przyrody dużą wagę przywiązuje się do pracy w terenie, która umożliwia bezpośrednie zetknięcie się ucznia ze środowiskiem przyrodniczym. Zajęcia takie wpływają na kształtowanie zmysłu obserwacji i wyobraźnię, a także uczą praktycznych umiejętności. Realizując treści programowe przyrody w klasie IV dotyczące pogody i jej składników oraz przyrządów pomiarowych, wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Praktyczny zestaw naukowy pomógł uczniom zbadać zagadnienia dotyczące pogody i klimatu. Czwartoklasiści sprawdzili jak działa wiatrowskaz oraz samodzielnie wykonali deszczomierze. Dowiedzieli się, w jaki sposób analizowane są dane pogodowe oraz przeanalizowali dane dotyczące temperatury w różnych częściach świata. Pod kierunkiem nauczyciela przeprowadzili badanie ukazujące zagrożenia spowodowane przez wiatr i wodę. Najważniejszym zadaniem uczniów było jednak wykorzystanie skonstruowanych przyrządów pomiarowych do prowadzenia obserwacji pogody przez najbliższe 5 dni. W tym celu wszystkie przyrządy pomiarowe zostały ustawione w miejscu umożliwiającym uczniom obserwowanie pogody bez konieczności wychodzenia z sali lekcyjnej. Większość młodych obserwatorów wywiązała się z zadania wzorowo. Dzieci z dużym zaangażowaniem notowały swoje spostrzeżenia i podzieliły się wynikami swojej pracy na kolejnych zajęciach. Były to bardzo ciekawe i praktyczne zajęcia, na których dzieci zdobyły umiejętności przydatne każdemu w codziennym życiu.