Jednym z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa wyznaczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży i ich zdrowia psychicznego. Założeniem tego programu jest rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii oraz wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. W związku z powyższym w Szkole Podstawowej w Ojrzeniu realizowane są podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa, wspólne dążenia do tworzenia lepszego, bardziej empatycznego i nowoczesnego systemu edukacji, w pełni odpowiadającego na wyzwania współczesnego świata. W ramach tych działań realizowana jest między innymi innowacja pedagogiczna przeprowadzana w klasach I-III - "Klasowe e-MOC-je". Celem głównym jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz kształtowanie u dzieci dojrzałości emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w  trudnych sytuacjach w szkole i domu. Ponadto wdrożony został projekt edukacyjny „Empatyczna Klasa”, którego założeniem jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania. Realizacja działań projektowych zaplanowana jest w terminie październik 2024 – maj 2025. Zadaniem uczestników jest realizowanie comiesięcznych misji. Listopad to miesiąc zawsze poświęcony prawom dzieci młodzieży oraz życzliwości i tolerancji. Co roku wraz z organizacją UNICEF uczniowie szkoły w Ojrzeniu podejmują działania na rzecz respektowania praw dzieci na całym świecie.

https://padlet.com/mradkiw/wlxv2oblufj37i7q

Szanowni Państwo. W czasie pracy zdalnej pedagog szkolny jest do dyspozycji uczniów, rodziców/ opiekunów oraz nauczycieli za pośrednictwem:


1.Dziennika elektronicznego- aktualności dla uczniów, rodziców/ opiekunów oraz nauczycieli dotyczące pomocy psychologiczno- pedagogicznej, doradztwa zawodowego, pomocy materialnej, profilaktyki zdrowotnej, interwencji w sytuacjach trudnych.
2. Kontaktów indywidualnych – kontakt telefoniczny 500 138 488

 Jeśli istnieje potrzeba kontaktu bezpośredniego ( z  przestrzeganiem zasad higieny covidowej) – chętnie umówię się na rozmowę w pokoju pedagoga (biblioteka szkolna) w celu wsparcia ucznia, rodzica i nauczyciela w niezwłocznym rozwiązaniu problemu.  Wychodzę z założenia, że nie da się jednak wszystkich spraw rozwiązać przez telefon.


Zadania realizowane przez pedagoga szkolnego podczas zdalnego nauczania:

 

  • Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Na bieżąco, w związku ze zmieniającą się dynamicznie sytuacją, wskazywanie rodzicom/ opiekunom/, uczniom – instytucji, organizacji świadczących pomoc i wsparcie.
  • Monitorowanie realizacji obowiązku szkolnego.
  • Profilaktyka zdrowotna- przesyłanie informacji np. nt. radzenia sobie ze stresem w sytuacji zagrożenia pandemią wirusem COVID-19.
  • Systematyczna współpraca z wychowawcami, nauczycielami w kwestiach wychowawczych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów.
  • Indywidualne porady, konsultacje, rozmowy.

 

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Ciechanowie, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Ojrzeniu, kuratorami Sądu Rejonowego w Ciechanowie.

Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne realizowane jest także przez

Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Ciechanowie. http://www.pppciechanow.pl/
Telefon: 23 673 27 73 , e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżur telefoniczny psychologa 515 96 97 43

Dyżur telefoniczny logopedy 515 96 97 43

„SZUKANIE POMOCY JEST OZNAKĄ SIŁY, NIE SŁABOŚCI”

 

Pozdrawiam – Iwona Ostrowska

P.S.

Jeśli chcesz bliżej poznać wybrane aspekty swojej osoby możesz skorzystać z różnych testów:  http://www.psychologia.net.pl/testy.php