#laboratoriaprzyszlości
A świadczą o tym przede wszystkim uśmiechnięte twarze uczniów i ogromny entuzjazm, z jakim podeszli do realizacji zadania. Tę metodę wprowadziła na swoich lekcjach jęz. polskiego w klasach V i VI p. M. Malinowska-Borkowska. Z pozoru połączenie treści polonistycznych z lekcją dotyczącą lektury mogłoby wzbudzać wątpliwości, okazało się jednak, że to doskonały pomysł. Uczniowie byli bardzo zadowoleni, że stworzono im okazję do nauki przez zabawę. Popularne i lubiane klocki Lego wykorzystali do zbudowania Dzielnicy lub ZOO z „Arki czasu” (kl. VI) oraz tytułowego Placu Broni z książki F. Molnara (kl. V). Z punktu nauczyciela klocki okazały się bardzo trafionym narzędziem w innowacyjnym podejściu do zagadnienia świata przedstawionego w lekturze. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, w wewnątrz ich struktury sami wybrali „konstruktorów” i „poszukiwaczy” z możliwością zamiany ról. Osoby poszukujące szczegółowych informacji w treści lektury wspomagały tych, którzy projektowali i budowali. Takie interdyscyplinarne zajęcia w niezwykły sposób pomogły w odbiorze tekstu literackiego i bez trudu zmotywowały uczniów do zaangażowania. Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy w galerii poniżej. Zdjęcia zostały wykonane z pomocą sprzętu zakupionego w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.