Jednym z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa wyznaczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rok szkolny 2024/2025 jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży i ich zdrowia psychicznego. Założeniem tego programu jest rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii oraz wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. W związku z powyższym w Szkole Podstawowej w Ojrzeniu realizowane są podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa, wspólne dążenia do tworzenia lepszego, bardziej empatycznego i nowoczesnego systemu edukacji, w pełni odpowiadającego na wyzwania współczesnego świata. W ramach tych działań realizowana jest między innymi innowacja pedagogiczna przeprowadzana w klasach I-III - "Klasowe e-MOC-je". Celem głównym jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz kształtowanie u dzieci dojrzałości emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w trudnych sytuacjach w szkole i domu. Ponadto wdrożony został projekt edukacyjny „Empatyczna Klasa”, którego założeniem jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania. Realizacja działań projektowych zaplanowana jest w terminie październik 2024 – maj 2025. Zadaniem uczestników jest realizowanie comiesięcznych misji. Listopad to miesiąc zawsze poświęcony prawom dzieci młodzieży oraz życzliwości i tolerancji. Co roku wraz z organizacją UNICEF uczniowie szkoły w Ojrzeniu podejmują działania na rzecz respektowania praw dzieci na całym świecie.
Od roku szkolnego 2022/2023 prowadzony jest również program “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” .W ramach tej akcji, uczniowie naszej szkoły w tym roku szkolnym wzięli udział w badaniu ankietowych, które dotyczyło zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości. Projekt MŁODE GŁOWY obejmuje największe w Polsce, bezpłatne i anonimowe badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Celem jest zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazanie związanych z tym wyzwań i przyczynienie się do normalizacji sięgania po pomoc. W ramach udziału w projekcie w szkole odbywają się z zajęcia profilaktyczno-wychowawcze dla uczniów szkoły oraz webinaria dla rodziców i nauczycieli.
Na wirtualnej tablicy Padlet, prowadzonej przez pedagogów w szkole, umieszczane są różnego rodzaju materiały informacyjne przeznaczone dla rodziców i uczniów, które nie tylko wprowadzają w tematykę współczesnej edukacji i wychowania, ale też służące rozwojowi osobistemu.
W szkole i środowisku lokalnym propagowana jest również idea wolontariatu, w ramach której zorganizowano miedzy innymi zbiórkę pieniędzy na wsparcie leczenia Antosia. Podczas szkolnej dyskoteki Dynia Party oraz charytatywnego wieczoru filmowego udało się zebrać środki pieniężne, które przekazano potrzebującemu chłopcu.
W tym roku szkoła po raz pierwszy włączyła się w akcję zbierania zniczy zorganizowaną przez Polski Czerwony Krzyż. Część zebranych lampionów trafiła do siedziby OR PCK w Ciechanowie, a pozostałe uczniowie naszej szkoły zapalili na opuszczonych grobach podczas wizyty na cmentarzu parafialnym w Kraszewie. Odwiedzony był również Grób Nieznanego Żołnierza, który został wzniesiony w 1937 roku z inicjatywy OSP Ojrzeń, a dokładnie jej założyciela śp. Bohdana Grzybowskiego, który był uczestnikiem wojny polsko-bolszewickiej w 1920 r. Mogiła kryje prochy nieznanych żołnierzy Wojska Polskiego, poległych w sierpniu 1920 r.